Перед
училищем стоїть завдання забезпечити підприємства висококваліфікованими,
конкурентоспроможними робітниками, які могли б працювати на новій техніці та
самостійно діяти і приймати рішення в динамічних, нестандартних умовах,
досконало володіти сучасними технологіями виробництв. Реалізацію цього завдання
здійснюють за такими напрямами:
1.
Комплексно-методичне забезпечення
предметів і професій.
2.
Комп'ютерний супровід професійної
діяльності.
3.
Психолого-педагогічна
спрямованість навчального, виховного, виробничого процесу як триєдине завдання.
Досягнення
необхідних успіхів неможливе без відповідного науково-методичного
забезпечення, спрямованого на формування професійної компетентності
педагогічних кадрів, вироблення інноваційного, пошукового стилю їхньої діяльності,
залучення до науково-дослідної та експериментальної роботи, збереження й
розвиток творчого потенціалу всього педагогічного колективу. В процесі методичної роботи здійснюється підвищення
наукового рівня вчителя, його
підготовка до засвоєння змісту
нових програм і технологій їх
реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних
дисциплін і методик викладання, вивчення та впровадження в практику
передового педагогічного досвіду,
творче виконання перевірених рекомендацій,
збагачення новими, прогресивними вдосконалими методами і засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги в теорії та практичній діяльності.
Новий зміст освіти, освоєння нових навчальних програм, створення авторських програм, введення нетрадиційних дисциплін, пошук оригінальних методик викладання —
усе це спонукає вчителя училища до
творчої, дослідницької роботи.
Тому дуже цінною в
науково-методичній роботі вчителів
нашого закладу є орієнтація вчителів
на творчість, на організацію дослідницької, науково-пошукової роботи, на пошуки
ще досконаліших педагогічних технологій.
Усі ж
зусилля дирекції зосереджені на наданні реальної допомоги педагогічним
працівникам, молодим педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності,
створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який поліпшував
би умови для пошуку кращих технологій навчання.
Завдання
науково-методичної роботи в училищі:
•
систематичне підвищення
педагогічної майстерності, методичного і наукового рівня вчителів,
психологічної підготовки;
• збагачення вчителів новими,
прогресивними методами та забезпечення засобами навчання;
• удосконалення
навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги в
підвищенні педагогічної майстерності;
• освоєння методики викладання
додаткових предметів; випереджальний розгляд питань методики вивчення
складних розділів навчальних програм з організацією відкритих уроків,
використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;
• систематичне інформування про
нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики
навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних
документів;
• упровадження
досягнень етнопедагогіки, психології та окремих методик і передового
педагогічного досвіду.
Форми методичної роботи в училищі:
Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителям
у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок,
умінь. Для підвищення ефективності функціонування системи науково-методичної
роботи в навчальному закладі під час планування роботи враховували вимоги, які
випливають з об'єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності
вчителів:
• практичну
спрямованість;
• науковість;
• конкретність;
•
систематичність та системність;
• оперативність;
•
оптимальне поєднання різних
сучасних форм і методів роботи.
Планування внутрішньоучилищі методичної роботи навчального закладу охоплює
різні форми роботи. Серед
них:
•
традиційні: масові, групові, індивідуальні;
• нетрадиційні.
Отже, якість навчально-виховного процесу в училищі, його результати певною
мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та
методичної майстерності. Тому з метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів в училищі
здійснюємо спеціальну методичну роботу, яка спонукає кожного вчителя до
підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів
педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям
учитися педагогічної майстерності в старших і досвідченіших колег, забезпечує
підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.Методичний кабінет нашого училища ознайомлює учителів з досягненнями
педагогічної науки і перспективного педагогічного досвіду. У методичному
кабінеті збираємо кращі зразки тематичних та поурочних планів, методичні
розробки класних годин, розробки складних тем навчальних програм, зразки
технічної творчості учнів, , матеріали з узагальнення досвіду
навчально-виховної роботи кращих педагогів тощо.
Досягненням з організації методичної роботи в училищі є:
•
розвиток ініціативи і творчості
вчителя;
• різноманітність
форм і організаційних методів роботи;
•
системний характер усієї діяльності
з питань підвищення професійної майстерності на основі діагностичного
підходу;
•
оцінка результатів внутрішньо
училищної методичної роботи за остаточним результатом, який виявляється в
рівні знань, розвитку і вихованості учнів;
• створення
силами педагогічного колективу училища нових програм і їх творча реалізація.
|